Filmajánló: Amerikai mesterlövész



Rendező: Clint Eastwood

Hossz: 134 perc

Szereplők: Chris Kyle - Bradley Cooper
                   Taya Renae Kyle - Sienna Miller

                   Ryan Job - Jake McDorman
                   Gillespie kapitány - Brian Hallisay
                   Winston - Kyle Gallner
                   Marc Lee - Luke Grimes
                   Martens kapitány - Sam Jaeger
                   Jeff Kyle - Keir O'Donnell



Rövid tartalom:

A háború borzalmas. Chris Kyle (Bradley Cooper) pedig a borzalom nagymestere. Gyerekkorában Texasban járt az apjával vadászni, 2001 szeptembere után pedig úgy érezte, a hazájának szüksége van rá. Tengerészgyalogos-kommandós lett, és Irakban vált mesterlövésszé: az első vonalban harcolt, de mindig egyedül volt; kilométeres távolságokból ugyanúgy, mint közelharcban, egy szál pisztollyal a kezében. A Pentagon dokumentációja szerint 150 ellenséges katonával végzett. Nem csoda, hogy úgy hívták: "el Shaitan", az ördög. A háború azonban nem diadalmenet: a film nemcsak a győzelmekről, hanem a szörnyű megpróbáltatásokról, sebesülésekről és a bajtársak haláláról is szól.

Saját vélemény:


   Úgy kezdtem el nézni ezt a filmet, hogy semmi leírást nem olvastam hozzá, egy képre sem vetettem egy pillantást, csak annyit hallottam, hogy ez az év egyik legjobb filmje. Milyen igaz.
   Ezt a filmet Chris Kyle könyve alapján készítették. Bevallom őszintén, nem olvastam még, sőt még nem is hallottam róla korábban, de mindenképpen adni fogok neki egy esélyt. A téma az már olyan, amit rettenetesen nehéz átadni még filmben is, nemhogy könyvben, írásban. Szóval, ha olyan fantasztikus Chris Kyle - Amerikai mesterlövész, mint a róla mintázott film, akkor megemelem a kalapomat. 
   Hihetelenül felzaklató és akciódús, de nekem a történet vége kifejezetten nem tetszik. Mintha megunták volna a film készítését, és gondolták, na, jó lesz itt a vége, csak haladjunk már. Kifejezetten csalódtam. Viszont a történet annyira felzaklató, szívszorító és csodálatos, hogy még ezek után is azt gondolom, hogy kiérdemelte a sok díjat az Amerikai mesterlövész.


Értékelés:


★ ★ ★ ★ ★


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...