Véleménykifejtés: Fiúk véleménye a számukra "normális", és a számomra normális lányokról

Figyelem! Ezzel a bejegyzéssel senkit sem szeretnék megsérteni. Ez csak is az én véleményem, nem kötelező elolvasni.


Sziasztok! Ez a téma elég nyűgös, ráadásul relatív, úgyhogy kérlek, ne értsétek félre a mondandómat.

Beszélgessünk egy kicsit a közösségi hálózatokról. A Facebook most a legtöbb fiúnak azt a célt szolgálja, hogy a Photoshoppolt kockahasukról tegyenek ki képeket. Az Ask.fm, hogy kiélhessék szexuális vágyaikat névtelenül, vagy pedig hogy a hatalmas bölcsességeikről beszélhessenek (pl.: ne rúgjatok be, mert utána marha rosszul lesztek!).

Most egy kicsit maradjunk az Ask.fm-nél. Bárkinek a nevére rámegyek, egy felnyalt hajú, félmeztelen pasit látok, aki büszke arra, hogy 12 éves kora óta cigizik és piál.

Csak hogy ne csak a fiúkat emlegessem, áttérek a lányokra. Miért van az, hogy ha rákattintok egy lány oldalára (akinek 69 a neve, úristen, de vicces), és szembe találom magamat egy 11 évessel (csak úgy megsúgom, az ask.fm-re 13 éves kortól lehet regisztrálni, thug life pls), aki már úgy káromkodik, mint a vízfolyás, ráadásul a még ki nem fejlődött testrészeit fotózgatja?

Régen még a Jetixet néztük állandóan, a Popcorn-t vásárolgattuk, és nem az interneten éltük ki a vágyainkat!

Most, hogy ezt kiveséztük, térjünk rá a lényegre. Az Ask.fm-en az első kérdések között szokott lenni az, hogy 'ideál?', és a menő srácok ilyenkor általában ezeket szokták válaszolni:


- Mindegy, hogy hogy néz ki [csak ne legyen kövér, csúnya, barna hajú, szeplős, magas, de egyébként mindegy]
- Ne legyen tömeglány [de azért cigizzen, piáljon, feküdjön le mindenkivel, mert az menő]
- Az se számít, ha nem gazdag [de azért Converse vagy Vans cipője minimum legyen, mert akkor nem mutatkozhatok vele nyilvánosan]
- Ápolja magát [5 tonna sminkkel legalább]
- Ne legyen buta [Csak olyannyira, hogy ne vegye észre, ha megcsalom, mert az ciki lenne]


Igen, az a fiú, akinek ez az ideálja, az lohol az ilyen kinézetű lányokért:



Ne legyen tömeglány, mi?

Pszichológusok szerint az emberek 70%-a azért hazudik ilyen dolgokban, hogy menőbbnek, izgalmasabbnak tekintsék őket, pedig valójában egyáltalán nem ez történik.

Jelen esetben az Ask.fm-nél egy ilyen ideál bejegyzésre jön 200-300 like, és kérdések tömkelege, hogy respect, tesó, te egy kész csoda vagy! ...aztán mennek pletykálni névtelenül, hogy milyen szánalmas már a srác stb.

Hát, de miért? Mire jó ez?

Ez körülbelül olyan, mint amikor valaki új profilképet tölt fel, ami nagyon nem tetszik neked, de te azért mégis belájkolod és kommentelsz hozzá, majd elmész panaszkodni, hogy milyen gáz a képe.




Érdekes, mert az idősebbek, és a viszonylag átlagos srácok fel szokták tenni azt a kérdést, hogy "Hol vannak a normális csajok?" Ugyanis a sok Barbie girl között már képtelenek kiszúrni akár egyetlen egy olyan lányt, aki a bizonyos elvárásuknak megfelelne.

Ugye a mi nemünket(nő) két csoportra lehet osztani:

1. Tömeglányok (mily' meglepő)
2. Egyedi, normális lányok

A tömeglányokat már jellemeztem korábban. De én pontosan kiket tartok normálisnak?

- Nem lógnak 8 órán keresztül a Facebookon és más közösségi hálózatokon
- Nem fejelnek bele a sminkes dobozba [én itt általában egy szempillaspirált vagy szemceruzát képzelek el, és ha nagyon muszáj, akkor korrektort. Semmi többet. Persze 16 év fölött már ez is változik]
- Szeretnek olvasni, a magyar kultúra iránt érdeklődni, meg úgy foglalkozni a történelmünkkel
- Barátkoznak fiúkkal és lányokkal is egyaránt [a tömeglányok inkább egy nemre orientálódnak, sosem mernek vegyülni]
- Nem mutogatják magukat [főleg ha nincs is mit]
stb.


Most én egy pár dolgot soroltam fel, ne értsétek félre, ha te mondjuk tegyük föl, nem csak szempillaspirált hordasz, hanem tust is, akkor te még nem biztos hogy tömeglány vagy, csak egy számomra alap elképzelést mondtam a sminkről.


Az Ask.fm-es srácok, mikor azt mondják, hogy normális lányok, akkor én ezeket a dolgokat tudom felsorolni (plusz, mínusz néhányat). Érdekes, ők nem erre gondolnak (tisztelet a kivételnek, természetesen). Mintha számukra a tömeglány lenne a normális. De miért van ez?

Ezek a lányok, akik az előbb felsoroltakat szeretik/csinálják, azok a mai fiúk szerint unalmasak. De könyörgöm, aki olvas, az miért lenne az? Mert van fantáziája? Vagy mert olyat szeret, amit mások általában nem? Nincs összefüggés a dolgok között.

Volt egy olyan eset, ez pont velem történt meg még régen, hogy vártam a buszomra, elővettem egy könyvet, hogy ne unatkozzak, és elkezdtem olvasni. Az előttem elhaladó idősek úgy néztek rám, mintha valami földönkívüli lennék, a nálam idősebb gyerekek meg csak röhögni, meg összesúgni tudtak. Ez szomorú.

Azt hiszik, hogy elvesztünk, Könyvmolyok. Ez igazán elszomorít. Idősek, szülők és gyerekek egyaránt.




Ez lett volna a vélemény nyilvánításom, ismétlem, ez csakis a saját véleményem, a téma az relatív, nem szerettem volna senkit sem megsérteni vele.


Sziasztok! :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon igazad van, ám egy dologgal nem értek egyet:
    attól, hogy valaki jobb dolog híján a facebookon tengeti az idejét (de többségében nem posztolgat csak nézelődik), akárcsak én, nem feltétlenül tömeglány :) Csak nincs jobb dolga.

    És igazából az is egy érzékeny téma, ha valakit az öltözködése miatt tömeglánynak titulálnak. Kérdem én: Miért? Az tetszik neki, abban érzi jól magát. Attól, mert ez a divat, már le kell alacsonyítani őt?
    Ez mindig egy érzékeny téma marad számomra...

    Aztán megint más téma a magukról sokat képzelő tizenegy évesek. Na igen, ők azok, akik miatt nálam is felmegy a pumpa... Én sem értem, hogy miért viselkednek úgy, mint a "nagyok", holott eszük az nem sok. (Persze kivételek még vannak, én is ismerek olyanokat).

    És egyébként én mi vagyok, ha imádok olvasni, írni, blogolni, használok alapozót és szempillaspirált (esetleg tust), szeretek tanulni, viszonylag művelt is vagyok, a divat szerint öltözködöm (de ezt nem úgy értem, hogy kint van mindenem, például egy croptopot az életem árán sem tudnának rám erőszakolni), és járok házibuliba, na meg utálom a törit, irodalmat, nyelvtant viszont a reál tárgyaktól (kivéve az iskolában tanult fizika (a részecskefizikát imádom, csak sajna nem azt tanuljuk)) oda és vissza vagyok? o.o Szerintem én hibrid vagyok:'D
    Ebből az utolsó bekezdésből azt akartam kihozni, hogy nem feltétlenül kell általánosítani. Mert mondjuk, lehet, hogy valaki utálja a törit és a magyart (mint én), attól még nem egy tucatlány.

    Aztán még így a végére eszembe jutott egy gondolat, miszerint "ne a külső alapján ítéljetek meg minket, mert a belső számít". És mégis mindig elítélik például a divatosan öltöző lányokat.
    Van egy lány, aki megfelel az általad említett "hogyan legyünk tucatlányok" kritériumoknak, és mégis egy tök kedves, teljesen normális lány. Szóval ez egy olyan.... érdekes dolog.

    Szóval, végül is jó cikk lett, csak az általam említett dolgok még úgy szúrták a szemem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Persze, teljesen egyetértek veled, tényleg elég hülyén fogalmaztam meg a gondolataimat. Maximálisan megértem azt, amit írtál. Ezalatt a véleménykifejtés alatt inkább azokra gondoltam, akik a 9. és 12. életévük között vannak.

      Mint említettem a bejegyzés elején, ez egy relatív téma, beismerem, rengeteg lényeges dolgot kihagytam. Tudom, leginkább az öltözködésüket ócsároltam, mert szerintem a tucatoknak ez a legjellemzőbb vonásuk, hogy mindannyian ugyan úgy néznek ki, és nem érdeklik őket azok, akiknek nem márkás például a cipőjük.

      Annyi mindent akartam erről a témáról írni, hogy sajnos túl pontatlan lett.

      Egyébként, a felsorolt pontjaim közül nem feltétlenül mondom mindenkire azt, hogy 'héé, te tucat vagy, menj minél távolabb tőlem', csak példákat emlegettem, még kismillió dolgot fel tudnék sorolni pozitív és negatív értelemben is.

      Egyébként, így visszaolvasva elég "tucatfóbnak" tűnök, de azért szeretném tisztázni, hogy én egyáltalán nem ítélem el azokat akik ilyenek, inkább sajnálom őket. :)

      Nem szerettem volna sértegetni azt a lányt, akit említettél, kivételek mindig vannak, és még egyszer bocsánat. :) Köszönöm, hogy leírtad a véleményedet, igazán hálás vagyok, és legközelebb igyekszem nem elkapkodni a munkáimat, főleg akkor, mikor ilyen komoly témáról van éppen szó.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...