2016. május 10., kedd

Könyvajánló: Stephanie Perkins - Anna és a francia csók

Író: Stephanie Perkins
Cím: Anna és a francia csók
Eredeti cím: Anna and the French Kiss
Oldalszám: 384
Elmesélő: Anna Oliphant, E/1.
Kategória: romantikus (ifjúsági)
Eredeti megjelenés éve: 2010.
Kiadás éve Magyarországon: 2014.
Könyv további részei: Lola és a szomszéd srác, Isla és a hepiend


Rövid tartalom:


Anna nagy várakozással tekint végzős évének kezdete elé atlantai középiskolájában, ahol van egy remek munkája, egy hűséges legjobb barátnője, és egy alakulófélben levő, ígéretesnek tűnő kapcsolata. Így aztán eléggé elkeseredik amiatt, hogy Párizsba kell költöznie egy bentlakásos iskolába - egészen addig, amíg ott nem találkozik Étienne St. Clairrel, aki okos, sármos, gyönyörű, szóval tökéletes... lenne, ha nem volna foglalt. De a Fények Városában a vágyak valahogy mindig utat törnek maguknak. Vajon a szerelmes majdnem-ek éve a hőn óhajtott francia csókkal ér véget? Stephanie Perkins a romantikus feszültséget mindvégig sistergőn, a vonzalmat pedig magas hőfokon tartja debütáló regényében, amely garantáltan megbizserget minket a fejünk búbjától a lábujjainkig és megolvasztja a szívünket.


Saját vélemény:


   Minden oldalt mosolyogva olvastam el. Annyira édes, vicces, és pörgős ez a regény, hogy már nem tud mi mást csinálni az ember, csak bugyután mosolyogni minden lap felett. 

   Annát nagyon gyorsan megszerettem, egy tipikus olyan szereplő, aki akár a valóságban a legjobb barátnőd is lehetne. Tetszett, hogy nem volt idegesítő és hisztis. Tetszett, hogy nem volt fél másodperc alatt észveszejtően "belezúgva" Étienne-be. Egyszerűen imádtam Ő lenni. Kár, hogy nem lehetek tovább.
   A könyv második főszereplője, az nem más, mint Étienne St. Clair. Számomra már a neve az egy fogalom. Az a bizonyos fogalom, aminek mindenki tudja a jelentését. Vicces, kedves, baromi helyes, nem tipikus rosszfiú, egyéniség. Csak eddig a név volt tisztázatlan. :) Nagyon megszerettem St. Clair-t, és ami mégjobban tetszett benne, hogy alacsony volt. Valljuk be, egy könyvben ritka az, ha a fiúfőszereplő kicsi, és egyszerűen lenyűgözött, hogy mennyire egyedire tervezte Stephanie Perkins ezt a szereplőt. De ha már itt tartunk, akkor szerintem nem csak Őt. Magát a könyvet is.
   Már az is meglepett, hogy Párizsban játszódik a regény, és nem Amerikában, vagy Londonban, mint általában. Majd a főszereplő külseje is meglepett, mert higgyétek el, Anna egy totál átlagos kinézetű lány. Senem magas, senem alacsony, barna haj egy kis melírcsíkkal. Szerintem ebben semmi olyan különleges nincsen, és ezért is szerettem meg annyira gyorsan. 
   Ami viszont nem tetszett: hamarabb belezúgtam én Étienne-be, mint Anna, basszus. Nagyon lassan indultak be a dolgok, de egy kis idő után már száz százalékosan meg voltam elégedve (mondjuk lehet, hogy időben jött a nagy egymásra találás, de nekem egy örökké valóságnak tűnt).
   Végezetül pedig: nagyon tetszett ez a könyv, jelenleg ez a kedvencem, úgyhogy szerintem mindenkinek el kéne olvasnia, mert ez a regény valami csodálatos. Nem utolsósorban pedig mindenkinek kívánok egy Étienne St. Clair-t. :)

Értékelés:


★ ★ ★ ★ ★ +1 ★


Online elérhetőség:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...