2016. október 1., szombat

Tündérmese Book Tag

Sziasztok! :) Egy ehhez hasonló TAG-et kitöltöttem már, IDE kattintva meg is tekinthettek. Még egyszer köszönöm szépen a kihívást Barbynak, akinek most lett vége a 30 napos könyvkihívása, olvassátok el a bejegyzéseit, nekem nagyon tetszenek. :)



1. Pinokkió - Egy fiú, akinek megnőtt az orra, ha hazudott

Hazudtál már egy könyvről, mert szégyellted, hogy tetszett?


___________

Nem, szerencsére még sosem kerültem ilyen helyzetbe, de ismervén magamat szerintem nem is lesz ez soha. Amit talán "szégyellni" tudnék, az az Antigóné, aminek igazából faltam minden sorát, annyira tetszett. :D Az elején furcsa volt a régies stílus, de hamar hozzá tudtam szokni, így innentől meg igazából semmi kifogásolni valót nem találtam a történetben. Viszont az is igaz, hogy a szereplőket már nem tudnám visszamondani. :'D



2. A Szépség és a Szörnyeteg - A lány, aki nem a külsőbe szeretett bele

Melyik könyvet utálod annak ellenére, hogy rémes a borítója?


___________

Kody Keplinger - The DUFF - A pótkerék
Ez az a könyv, aminek a borítóját kifejezetten gyűlölöm. A miértjére a választ már nem tudom pontosan, egyszerűen nem szimpatikus a színvilága, plusz az a hatalmas nagy rágógumi a szélén. 




3. Hófehérke - Akire a szépségéért vadásznak

Vettél már egy könyvet csak a borítója miatt? Ha igen, mi volt az?


___________

Nagyon is sokat. Most például a legutóbbi az Marissa Meyer - Cinder című regénye volt. Még nem jutott alkalmam arra, hogy kiolvashassam, igazából azt sem tudom pontosan, hogy miről szól a könyv, de olyan szép a borítója, nem?




4. Csipkerózsika - Akit elátkoztak, hogy aludjon, majd az igaz szerelem csókja ébresztette fel

Melyik a kedvenc könyves szerelmespárod?


___________

Szinte a mindegyik. De ha csak szigorúan egyet szabad választanom, akkor Hunter és Vere mellett döntök a Toplistás szerelem című LOL könyvből. Friss élmény, és egyszerűen mindkettőjüket nagyon szerettem. Viccesek, aranyosak, olyan pont jók együtt típus (ez így értelmes egyáltalán? :D).




5. A kis hableány - Aki feladta az életét a szerelemért

Szoktál kipróbálni új műfajokat, vagy inkább maradsz azoknál, amelyeket ismersz és szeretsz?


___________

Rettenetesen unalmas lenne az élet, ha mindig ugyanazokat olvasnám/csinálnám/látnám. Imádok új dolgokat kipróbálni, példának okáért ott az Antigóné, ami igaz, hogy kötelező olvasmány volt, de mégis úgy döntöttem, hogy inkább kiolvasom a kötetet, és nem csak a rövid összegzését, mert még sosem volt korábban dolgom hasonló görög mitológiás könyvvel. Aztán mégis meglepően tetszett, ahogyan olvashattátok korábban. 




6. Hamupipőke - Aki elvesztette a cipőjét éjfél után

Melyik volt az az utolsó könyv, ami miatt fent maradtál egész éjszaka?


___________

Nálam nagyon ritka, hogy este, vagy éppen éjszaka látok neki egy könyvnek, inkább reggel, vagy kora délután szoktam. Ez látszik is a dátumán, ugyanis a legutolsó ilyen az Kiera Cass - Az igazi című könyvénél volt, amit hajnali negyed kettőkor végeztem ki. Háát, "egész éjszaka". :'D Viszont amire már igazán mondhatnám, hogy na, ezt tényleg nagyon későn végeztem ki, az Stephanie Perkins - Anna és a francia csókja volt. Na, az az a könyv, amit hétköznap hajnali negyed négykor a "Vége" szó után tudtam csak becsukni. Több ilyen igazából nem volt.




7. Rapunzel - Akit bezártak egy toronyba

Melyik volt a legrosszabb könyv, amit az elmúlt hónapokban olvastál?

___________

Haha, most megint kezdjem el szidni az Altatódalt? Na jó, most megkímélem szegénykét tőle (de eskü, legközelebb nem kímélem). Ismerős valakinek Kiss Ádám Szütyiő című könyve? Nem baj, ha nem, igazából senki sem maradt le semmiről sem. Annyira unalmas és erőltetett az egész, hogy az már borzalmas. Szerintem Kiss Ádám itt most megtanulta, hogy ami élőben, a színpadon előadva megnevetteti a népet, az írásban baromira nem.




8. Aladdin - A szegény fiú, aki egy dzsinnt talált

Melyik volt az utolsó "könyvkincs", amit találtál?

___________

Ha antikvár könyvre gondol a kérdés, akkor sajnos el kell szomorítanom, ugyanis még soha az életemben nem jártam még (!!!) antikváriumban. De ha megyek (és megtalálom, persze), akkor mindenképpen meg szeretném venni Thea Beckman - Keresztes hadjárat farmerban című könyvét.




9. Alice Csodaországban - A lány, aki nyúlüregbe esett

Melyik könyv olvasása során érezted azt, hogy egy teljesen új világba csöppentél?

___________

Itt most egy kicsit csalok, mert nem olvastam még ki a könyvet, de annyira illik ehhez a ponthoz, hogy egyszerűen muszáj hozzá társítanom. A. M. Aranth - Oculus. Zseniális. Minden egyes sora. Nem csak úgy éreztem, hogy új világba csöppentem bele, hanem ténylegesen is az történt. Egy egészen másik bolygón játszódik a történet, amin bizonyos szempontok alapján szívesen élnék. Nagyon tetszik a könyv, csak sajnos a suli miatt egyszerűen nincsen időm naponta még egy oldal elolvasására sem. 



10. A békakirály - Az elvarázsolt herceg, aki újra emberré lett

Melyik volt az a könyv, amiről azt gondoltad, hogy utálni fogod, de mégis szeretted?


___________

Basszus, legszívesebben ehhez is az Antigónét társítanám, mi van velem?
Colleen Hoover - Hopeless - Reménytelen. Imádtam. Sőt, annál is jobban szerettem. Az elején szkeptikus voltam a könyv kapcsán, tekintve, hogy mindenki olvasta és oda volt érte (Sam logic), de végül én is Sky és Holder kalandjának az áldozata lettem. Beleszerettem minden egyes sorába a könyvnek, és egészen biztos vagyok abban, hogy a fél évvel korábbi énem ha ezt hallaná, jól képen röhögne.




11. Jancsi és Juliska - Akik elvesztek az erdőben, és egy boszorkány elfogta őket

Melyik testvérpár (fiú-lány) a kedvenced és miért?


___________

Cassandra Clare A végzet ereklyéi könyvsorozatából Isabelle és Alec Lightwood. Nagyon szeretem kettőjük ambivalens kapcsolatát, hogy egyszer imádják egymást, máskor szét tudnák tépni mérgükben a másikat, ami azért problémás, tekintve, hogy Árnyvadászokról beszélünk... :D De azért természetesen szeretik egymást, sokat viccelődnek, mindig a másik mellett állnak, bármi történjék is.




12. Piroska - Akit a nagymamának öltözött farkas felfalt

Melyik könyvben csalódtál azután, hogy beleszerettél a borítóba és a fülszövegbe?


___________

Hát, kedves Altatódal, csak nem úszod meg szárazon. :D Most nézzetek erre a borítóra. Egyszerű, de csodálatos. Igaz, hogy semmi köze sincsen az alap sztorihoz, de még annyi szerencse... 




13. Rumpelstilskin - Akinek senki sem tudja a nevét

Melyik az a könyv, amelyiket te imádod, de nem kapott elég figyelmet?


___________

Anna Todd - Miután című sorozata szerintem mindenképpen több figyelmet és pozitív értékelést is kaphatna. Nem értem az emberek gyűlöletét a részek iránt. Mi bajuk van a sorozattal? Hogy Tessa idegesítő? Mert az, nem tagadom, de melyik könyv főszereplője nem? Hogy Hardinnak túl sok dühkitörése van? Senki sem tökéletes, ez az egyik legzseniálisabb eleme a történetnek. Hogy a fiú főszereplője nem egy klisés álompasi. Hogy rengeteget vitatkoznak? Attól lesz egy kapcsolat erős és reális, nem? Hogy sok benne a "nem tiniregényes rész"? Szerintem ennél A soha határa durvább, mégis imádja mindenki.
Különleges egy történet a Miután sorozat, csak sajnos kevesen tudják ezt észrevenni.


Szokásomhoz híven megint nem hívok ki senkit sem a kihívásra, de ha valaki mégis ki szeretné tölteni, akkor csak nyugodtan, de vagy az én vagy Barby bejegyzését linkeljétek el hozzá, mint forrásmegjelölést. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...