2015. október 23., péntek

Könyvajánló: Cassandra Clare - Csontváros

Író: Cassandra Clare
Cím: Csontváros
Eredeti cím: City of Bones
Oldalszám: 469
Elmesélő: Író, E/3.
Kategória: fantasy (romantikus ifjúsági)
Eredeti megjelenés éve: 2007.
Kiadás éve Magyarországon: 2014.
Könyv további részei: Hamuváros, Üvegváros, Bukott angyalok városa, Elveszett lelkek városa, Mennyei tűz városa

Rövid tartalom:


Gyilkosság tanúja lesz - a tizenöt éves Clary Fray aligha számít erre, amikor elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba. Az elkövetők: három, különös tetoválásokkal borított bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser.

A holttest aztán eltűnik a semmibe. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi, még egy végcsepp sem biztosítja, hogy a fiú meghalt. De a fiú volt-e az áldozat egyáltalán?
Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát meg megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétöznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogy tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni akarják...

Saját vélemény:



   Igaz, hogy a Pokoli szerkezetek a Végzet ereklyéi előtrilógiája, de annak az olvasása után elkezdeni ezt a könyvet borzalmas volt. Idegesített Clary tudatlansága, hogy fogalma sem volt arról, hogy mik, vagy inkább kik az Árnyvadászok, mit jelent az, hogy mondén vagy nephilim, mi az a rúna, az iratze mire való stb.. A Csontváros-nál elkövettem azt a bizonyos hibát, hogy korábban megnéztem a filmet, és ahhoz viszonyítottam. Hát igen, nem mondom, hogy rossz a könyv, sőt kifejezetten jó, csak bármikor, amikor izgalmas rész következett, tudtam, hogy mi fog történni, és simán le bírtam tenni a könyvet 10 perc múlva. 
   A filmben Jace-t rettenetesen utáltam. Őszintén szólva, fogalmam sincs, hogy miért. Viszont a Csontváros írásos formája nagyon megszerettette velem a fiút. 
   Tehát így a végére, jónak találtam a könyvet, csak ha az Árnyvadászokat nagyon a szívetekbe zárjátok, a Végzet ereklyéi UTÁN olvassátok el a Pokoli szerkezeteket, mert akkor úgy fogtok járni, mint én, és nem fogjátok élvezni az olvasását.

Értékelés:


★ ★ ★ ★ ☆

Online elérhetőség:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...