2015. szeptember 15., kedd

Könyvajánló: James Dashner - Az útvesztő

Író: James Dashner 
Cím: Az útvesztő
Eredeti cím: The Maze Runner 
Oldalszám: 368. 
Elmesélő: Író, E/3. 
Kategória: Disztópia (fantasy, thriller, ifjúsági)
Eredeti megjelenés éve: 2009. 
Kiadás éve Magyarországon: 2014. 
Könyv további részei: Tűzpróba, Halálkúra


Rövid tartalom:


Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül. 

Egyszer csak minden megváltozik, megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is.

Saját vélemény:



   Gondoltam, írok erről a könyvről, ugyanis hamarosan megjelenik filmben a második része, ráadásul tervezem a közeljövőben elolvasni a Halálkúrát, vagyis a trilógia harmadik részét. Sajnos erről a könyvről ugyan az a véleményem mint A beavatott-ról. Viszont a film és a könyv adja számomra a legjobb összképet. 

    Nagyon nem szeretem, ahogyan James Dashner ír, csakis az alap történet miatt olvastam el a könyvet, mert az szerintem fantasztikus. A film előtt meg le a kalappal. Tudom, hogy nem sok mindenben hasonlított az írott formájával, de mindezek mellett nekem teljesen valósághűek voltak a beszerkesztett tájak/siratók stb, de a történet legvége az szerintem összecsapott lett, a könyvben pedig azt a részt találtam a legjobbnak, szóval így együtt egyenlítődött ki a véleményem róla.


Értékelés:

★ ★ ★ ★ ☆


Online elérhetőség:

James Dashner - Az útvesztő
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...