2016. augusztus 31., szerda

2016. nyár végi összefoglaló

Sziasztok! Itt az első 3 havi összefoglalóm. Remélem, hogy tetszeni fog nektek, és hát akkor lássunk is neki. :)


A nyár elején írtam egy bejegyzést (ide kattintva olvashatjátok el), ami azt takarta, hogy én a nyár folyamán milyen könyveket terveztem elolvasni. Hát, nem igazán sikerült teljesítenem. :D Végül a három hónap alatt 26 könyvet olvastam ki.



Nem mindről sikerült, vagy akartam bejegyzést írni, így el szeretném mondani pár mondatban a véleményemet róluk.


1. Anna Todd - Miután-ja rajta volt az kívánságlistámon, de annyira megtetszett, hogy egyszerűen muszáj volt elolvasnom a folytatásait is. Sajnos az utolsó részt még nem kezdtem el, de hamarosan könyvtárba megyek, így ha bent lesz, akkor biztos, hogy kiveszem a Miután boldogok leszünk-öt. :)
PDF linkek: 1. , 2. , 3. , 4.

2. Miranda Kenneally - Kivédhetetlen szerelem. Volt LOL-os könyv a listámon, de csak ez az egy volt bent a könyvtárban akkor, amikor én kölcsönöztem, így azonnal le is csaptam rá, és nagyon tetszett. Mikor elkezdtem olvasni, teljesen más történetre számítottam, mint ami az elején volt, meg is lepődtem a könyv felénél, hogy "mi a franc, nem úgy volt hogy, izé, hogy ő, és ő, és izé....?". Sam és a spoilerszűrés. :D
PDF link: x

3. Jessica Sorensen - Callie, Kayden és a véletlen sorozata teljesen véletlenszerű döntés volt, igazából Lénával és Vera barátnőmmel könyvtárba mentünk, és azok, amiket eredetileg ki terveztem kölcsönözni, sajnos nem voltak bent, így tanácstalanul álltam, hogy "Na, akkor mit vegyek ki", ugyanis kábé öt perc alatt kellett volna döntést hoznom. Végül Léna ennek a sorozatnak az első részét nyomta a kezembe, mondván, hogy ő imádta, és szerintem én is azt fogom, így hát kivettem, és igaza volt. Nagyon megszerettem a történetet, hiába indul totál depressziósan. Romantikus és vicces, egy egyszerű nyári olvasmánynak megfelelt.
PDF linkek: 1. , 2.

4. Kiera Cass Párválasztó sorozata. A SOROZAT, csupa nagybetűvel. Pár évfolyamtársam állandóan azzal nyaggatott már, hogy "miért nem olvasod el A Párválasztót? Pedig annyira jó! Tuti, hogy imádnád, naaaa, léééégysziiiiii", és már úgy voltam vele, hogy csak azért sem fogom mostanában elolvasni. De hát ez nem sikerült, és még milyen jó. Nagyon régóta istenítem nektek ezt a sorozatot, úgyhogy nem foglak ismét ezzel untatni titeket (pedig tényleg nagyon jó, és imádom), a lényeg, hogy AJÁNLOM, ezt is csupa nagybetűvel. :D
PDF linkek: 1. , 2. , 3. , 4. , +1

5. Végre valahára rászántam magamat 5 hónap után, hogy kiolvassam Cassandra Clare - Hamuváros című könyvét. Hát, nem is értem, hogy hogy untam magamat a történet elején, mert valami eszméletlenül jó volt. Bátorkodom kijelenteni, hogy még a Csontvárosnál is jobb volt. Mindenki ismeri ezt a sorozatot, plusz írtam is róla külön bejegyzést, olvassátok el ha érdekel titeket. Kattints ide érte.
PDF link: x

6. Igen, ez is megtörtént. Erőt gyűjtöttem, és elolvastam Leiner Laura Bábelét. Azt a Bábelt, amit két éve utáltam, és félbe is kellett hagynom, ezzel hatalmas nagy csalódást keltett bennem az írónő. De így, hogy kiolvastam, elmondhatom, hogy ez a könyv nem is olyan rossz. Jó volt, egynek megfelelt, de úgy igazán nem nőtt a szívemhez, mint a Laura rajongók 60 százalékának.
PDF link: x

7. Julie Kagawa - Vaskirály. Ez az egyik könyv, amit Vera akkor nyomott a kezembe a könyvtárban, amikor Léna a Callie & Kayden-t (a másik az Altatódal, de arról később). Meglepetésemre igen csak tetszett. Nem mondom, hogy a kedvencemmé vált, de azért mégis volt benne valami, ami magával ragadott, és az utolsó oldalig nem is engedett el. Mindenképpen be fogom fejezni ezt a trilógiát, ha törik, ha szakad.
PDF link: x

8. Sarah Dessen - Altatódal. Már a címétől is dühös leszek. Nem fogom újra szidni a történetet, ha érdekel titeket a véleményem, olvassátok el a bejegyzésemet róla, a lényeg, hogy egyáltalán nem nyűgözött le. Kattints ide érte.
PDF link: x

9. Stephanie Perkins - Anna és a francia csók. Ezt a könyvet olvastam már korábban, de kellett a 30 napos könyvkihíváshoz, így egy délután alatt újraolvastam az egészet. Csak úgy.
PDF link: x

10. Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan - Az Árnyvadász Akadémia, valamint Cassandra Clare & Robin Wasserman - Az elveszett Herondale. Ezek a könyvek már régóta ott csücsülnek a könyvespolcomon, de úgy voltam vele, hogy amíg nem olvasom el A végzet ereklyéit, addig semmiképpen sem látok nekik. De én úúúúgy akartam olvasni valamit, így hát neki láttam az első résznek, és alig egy óra alatt be is fejeztem. Igazából tetszett, bírom Simont, úgyhogy mindenképpen be kell szereznem a folytatását a sorozatnak. A második rész azonban már nem kötötte le annyira a figyelmemet. Egyedül a vége volt izgalmas, pedig az nem is a történet része. :'D Ilyenkor szokták azt mondani, hogy van baj.
PDF linkek: 1. , 2.

11. Virginia C. Andrews Vadvirágok sorozatának csak az első részét olvastam el, azaz a Misty-t. A nővérem könyvtárban volt, és megbíztam azzal, hogy vegyen nekem ki valamilyen könyveket, és végül ezt is kikölcsönözte, mondván, hogy amikor ennyi idős volt, mint én most, ő imádta. Így hát gondoltam, miért is ne, kiolvastam. Nem volt valami nagy durranás, sőt a történet elején egy kicsit untam is, de nem rossz. Lehet, hogy a folytatásait is ki fogom még venni, de biztos, hogy nem mostanában.
PDF link: bocsánat, de nem találtam meg :(

12. Colleen Hoover - Szívcsapás című könyvét már régóta el szerettem volna olvasni, de egyszerűen ha könyvtárban voltam, sosem gondoltam erre a csodára először. Azonban amikor a nővéremmel mentem fel Pestre a Szabó Lőrinc Könyvtárba, azt mondta, hogy 5 percem van kiválasztani 6 darab könyvet, így hát mit csinálhattam? Mielőtt még a szívem megfájdult volna, gyorsan lekaptam pár könyvet, köztük ezt is, és még milyen jól tettem. Egyszerűen imádtam, faltam minden sorát a történetnek.
PDF link: x

13. Colleen Hoover - Hopeless - Reménytelen, Losing Hope - Reményvesztett, valamint Helló, Hamupipőke! könyveit mindenkinek AJÁNLOM, ezt is csupa nagy betűkkel. Egyszerűen elképesztő az egész sorozat. Nem írom le ismét a véleményemet róluk, amit érdekel, az olvassa el, megtalálja a linkeket a Könyvajánlók között.
PDF linkek: 1. , 2.+1.

14. Anne Eliott - Toplistás szerelem című könyve szerintem több figyelmet is érdemelne, többek között azért, mert a történet baromi vicces és édes, a szereplők nem idegesítőek, ráadásul az író stílusa is bejövős, csak az E/3.-mal nem szimpatizáltam. Írtam róla ajánlót, olvassátok el! :) Kattints ide érte.
PDF link: x

15. Kiss Ádám - Szütyiő. Az ember azt hinné, ha egy humoristától olvas egy könyvet, akkor akarata ellenére is felnevet egy-két oldalon. Hát, itt ez nem történt meg. Annyira erőltetett volt az egész könyv, hogy már alig bírtam nyugton maradni a szenvedéstől, miközben ezt olvastam. Ha nem a 2016-os könykihíváshoz menne, biztos, hogy már félbehagytam volna.
PDF link: x

16. Becca Fitzpatrick Csitt, csitt sorozatának utolsó része, a Végjáték rendesen megsiratott. Mindig is úgy gondoltam, hogy Becca könyvei egyszerűen nem állnak olyan közel hozzám. De amikor becsuktam a könyvet, és tudatosult bennem, hogy tényleg vége van mindennek, akkor úgy éreztem, mintha elvettek volna tőlem valamit, amit hihetetlenül szeretek. Egyszerűen fantasztikus ez az egész sorozat, és nem tudok mást csinálni, csak gratulálni az írónőnek, megtapsolni, meghajolni előtte, megemelni a nem létező kalapomat, és mindenkinek ajánlani, hogy olvassa el a könyveit.
PDF link: x


Hála a szüleimnek és egy barátnőmnek három könyvvel is gazdagodhattam a nyár folyamán, és az egyik nem más, mint Marissa Meyer-től a Cinder. Még nem sikerült kiolvasnom, sőt bele sem kezdtem, de mindenképpen érdekesnek ígérkezik. Aki nem ismerné, annak itt a könyv leírása:


,,Százhuszonhat ​​évvel a negyedik világháború után emberek és kiborgok népesítik be Új Peking utcáit. A népességet halálos járvány tizedeli. Az űrből kegyetlen holdlakók figyelnek és várnak a megfelelő alkalomra… Senki sem sejti, hogy a Föld sorsa egyetlen lány kezében van… 
Cindert, a tizenhat éves kiborgot a társadalom nagy része technológiai tévedésnek tartja, mostohaanyja pedig ki nem állhatja. De a kiborglétnek is megvannak a maga előnyei: Cinder szinte mindent meg tud javítani (robotokat, lebegőket, sőt még a saját meghibásodott alkatrészeit is), ezért Új Peking legjobb műszerészének tartják. E hírnevének köszönheti azt is, hogy Kai herceg személyesen keresi fel, hogy hozza helyre meghibásodott androidját. A megbízás „nemzetbiztonsági ügy”. 
Vajon tényleg Cinder kezében van a Föld jövőjének kulcsa? Vagy a holdbéli királynőnek sikerül varázserejével és más fondorlatokkal meghódítania Kai herceget és vele az egész világot? A Holdbéli krónikák első könyve Hamupipőke klasszikus meséjét kombinálja a Terminátor és a Star Wars elemeivel. Az eredmény egy fantasztikus, magával ragadó történet."


A másik könyv - amit egyszerűen imádok - az Keri Smith híres, neves Nyírd ki ezt a naplót-ja.


,,Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy könyv, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá… 

Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni. 

Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!"



Személy szerint azért imádom ezt a könyvet, mert arra biztat, hogy legyünk kreatívak, és értelmezzük át a pontokat. Rajtad múlik csak, hogy hogy fogod megoldani az utasításokat, nincsen senki, aki ítélkezne azért, mert mit tudom én, például, hogy rosszul rajzolsz, mert ez a te kis sajátos naplód. Az a lényeg, hogy csúnya, de kreatív legyen. 

Nehéz szívvel tépkedek én is egy-egy oldalt, de úgy vagyok vele, hogy itt most nem érdekel. Hiszen erre van, nem? Viszont a könyv gerincét nem fogom megtörni. Nincs az az Isten. :D





Ava Dellaira - Kedves halottak! Verától kaptam szülinapomra, és god, egyszerűen imádom, nagyon-nagyon szépen köszönöm neki ismét, és Lénának is a közreműködését.♥ Meg ha már közreműködésnél tartunk, itt is meg szeretném köszönni Lénának, Verának, Bertának, Dórinak, Reninek, és Barbinak a nagy meglepetést.♥♥



„Ragyogó könyv a bátorságról, hogyan élj tovább, miután minden széthullott körülötted.”
Laurie Halse Anderson

Néha azok a legjobb levelek, amelyekre nincs is válasz.
Egy angol házi feladattal kezdődik: írj levelet egy halottnak, mindegy, kinek. Laurel Kurt Cobaint választja, mert Kurt fiatalon halt meg, csakúgy, mint May, Laurel nővére, így talán megért egy kicsit abból, hogy Laurel min megy keresztül. Laurel nemsokára egyre több halottnak ír levelet – Janis Joplinnak, Heath Ledgernek, River Phoenixnek, Amelia Earhartnek, szinte abba sem bírja hagyni. Megírja nekik, mi történik az új középiskolában, és hogyan hullott szét May halála után a családja.
De akármennyit segítenek is neki a levelek, nem tarthatja örökre távol magától az igazi életet. Múltjának kísértetei nem férnek bele az írott sorokba, és Laurelnek szembe kell néznie a gyermekkor lezárulásával, az imádott testvér elvesztésének fájdalmával és a felismeréssel, hogy egyedül mi formálhatjuk a sorsunkat."




Sokat jártam könyvtárba, ami azt jelenti, hogy az olvasmánylistám háromnegyedét onnan szervíroztam. PDF-ben meg a Párválasztó sorozatot, a Callie, Kayden és a megváltást, a Helló, Hamupipőkét valamint a Toplistás szerelmet olvastam. :)



Mit várok a következő 3 hónaptól?



Abban már biztos vagyok, hogy sokkal kevesebb könyvet fogok elolvasni, mint idén nyáron. Kollégista leszek, úgyhogy mondhatni, a szabadidőm egyenlő lesz a nullával. De azért majd igyekszem hétvégeken, meg az őszi szünetben minél többet olvasni, de azért nem ígérhetek semmit sem bejegyzések szempontjából. 




Remélem, hogy tetszett nektek ez az összefoglaló, én imádtam megírni, és hát akkor majd jön egy újabb ilyen bejegyzés novemberben. :)


4 megjegyzés:

  1. Ūgyes vagy,hogy ennyi könyvet kiolvastál a nyáron *--* Foleg ugy,hogy a nagyreszet imadtad, szoval nem is bantad meg.
    Kivancsi leszek a Miutan utolso resze ertekelesedre,hogy neked hogy tetszett ❤
    Jo utat a koliba ❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen<3
      Még nem olvastam ki, de már én is várom :D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...